Har du frågor om vår byggstädning i Stockholm går det bra att kontakta oss på 08-500 220 00 eller info@i-shine.se.
Anlita Stockholms prisbelönta städfirma med toppbetyg och bra priser för fönsterputsning. Rekommenderats 4 år i rad av Reco.
Bra resultat och maximal kundnöjdhet!
Den stora frågan är – ska du putsa dina fönster på egen hand eller är det bättre att anlita ett proffs? Självklart är detta smart att fundera på innan du bestämmer dig för hur du ska göra. Genom att informera dig själv och ställa ett par viktiga frågor kan du få fram svaret du behöver.
Här är vanliga frågor som våra kunder ställer oss om fönsterputsning innan de anlitar oss.
Du bokar genom formuläret ovan. När bokningen är bekräftad och planerad hos oss kommer du att få en bekräftelse på email.
Vi använder sig av en 24 timmars garanti, vilket innebär att vi erbjuder oss att inom ett dygn åtgärda påvisade fel och brister. Bristerna ska vara i relation till vad som har överenskommits enligt checklista och vad som anses som praxis vid utförande av flyttstädning.
Det är inga problem om du har ett larm. Vi lägger in informationen kring den i din kundprofil så att städpersonalen enkelt kan larma av och på om du inte vill vara hemma.
Vi är har en skadeförsäkring som täcker skador upp till 10 miljoner kr.
Vi utför fönsterputs i alla väder med undantag för om temperaturen går ner till – 16 grader eller om det regnar och dina fönster öppnas utåt. Då bokar vi om tiden utan kostnad.
Vi står för allt städmaterial utom stege. Behövs en stege för att komma åt fönstren måste detta bokas separat så kommer en stege att köras dit.
Vi erbjuder alltid fasta priser på alla fönsterputsningar.
Tjänsten ger rätt till skattereduktion. Det innebär att den är en hushållsnära tjänst (RUT) och att du som kund bara betalar 50 procent av arbetskostnaden. Skattereduktionen administreras av oss när du får fakturan, allt för att göra det enkelt för dig.
För mer information kring skattereduktion vänligen se Skatteverkets hemsida.
I de fall som väntetiden överskrider 60 min avslutas uppdraget och full betalning föreligger.
Vi ansvarar för att ta med de städprodukter som behövs för uppdraget och använder miljövänliga produkter i den absolut högsta mån det går.
Plocka gärna undan föremål runt fönstret när fönsterputsaren kommer så att vi enkelt kan komma åt fönstret. Gardiner som är i vägen är bra att ta ner samt om du har möjlighet att flytta större möbler en bit från fönstren. När fönsterputsningen görs i samband med städtillfället så återställer städaren ordningen under arbetspasset.
Sprickor och andra defekter hos dina fönster måste meddelas oss. I de fall som ni inte meddelat en defekt och kan fönsterputsaren välja att inte putsa fönstren. Risken för att putsa defekta fönster åligger beställaren.
Då vi har engagerat en städare hos dig som kund och därmed förbundit oss gentemot städaren att i enlighet med gällande kollektivavtal utbetala ersättning för de i avtalet bestämda städtillfällena medför det att vi är tvungen att debitera för alla enstaka städtillfällen som inte har avbokats tidigare än 48 timmar innan aktuellt städtillfälle.
Avbokningar kan göra via ditt kundkonto eller skriftligen genom att skicka oss ett email eller brev. Avbokningar kan göras fram till 48 timmar innan aktuellt städtillfälle.
Nycklar lämnas på vårt kontor senast dagen innan utförandet eller vid bostaden i samband med att uppdraget startas.
Vi tar med all städutrustning och produkter som behövs för utförandet. Vi använder miljövänliga produkter i största mån det går.
Det beror helt på hur hårt utsatta dina fönster är, normalt brukar vi rekommendera på våren och hösten. Om bostaden är nära en väg eller vatten så brukar vi rekommendera fönsterputsning mer regelbundet, hur ofta beror på era förutsättningar. Kontakta oss gärna.
Vi har vidtagit massvis av åtgärder för att minska på smittorisken. Vi utför fortfarande social distansering mellan anställda, munskydd för de kunder som vill, samt ytdesinficering efter städning.
Vi har inget vaccinationskrav på våra anställda då det inte är lagligt att tvinga en anställd att vaccinera sig. Vi har inte heller möjlighet att spara hälsouppgifter om en anställd, som exempelvis om det har vaccinerat sig, då det är ett brott mot dataskyddsförordningen GDPR. Därför önskar vi att våra kunder inte rådfrågar kring vaccination av våra anställda med hänsyn till de anställdas integritet.
Om du är nöjd så är vi också nöjda! Våra medarbetare och städare har lång erfarenhet och städar enbart med miljövänliga produkter. Allt för att främja såväl dina medarbetares hälsa som naturen och klimatet vi lever i. De avlägsnar all smuts och allt damm, putsar fönster och rengör verkligen på djupet.
We make you shine AB
Meny
Sidor
Städning och städhjälp med toppbetyg!