Byggstädning Stockholm

Byggstädning i Stockholm

Har du frågor om vår byggstädning i Stockholm går det bra att kontakta oss på 08-500 220 00 eller info@i-shine.se.

Aktivera JavaScript i din webbläsare för att slutföra detta formulär.

Byggstädning Stockholm

Vi utför byggstädning. Det innebär att vi hjälper er att få ordning och reda efter renoveringen eller ombyggnationen så att ni kan lämna över projektet till kund i bästa möjliga skick.

Kundomdömen

Läs omdömen om vår byggstädning i Stockholm

Läs gärna våra omdömen av andra nöjda kunder direkt från reco.se.

Fördelar med hemstädning

7 fördelar med byggstädning i Stockholm

Om du bokar en byggstädning av I-SHINE får du en rad fördelar. Vi lovar dig bland annat att:

Upptagningsområde

Vi arbetar i Stockholm och Mälardalen

MÄLARDALEN

Vi har ett brett utbud av städtjänster i hela Mälardalen,
Stockholm och 200 km runt om.

FAQ

Vanliga frågor och svar om byggstädning i Stockholm

Här är vanliga frågor som våra kunder ställer oss om byggstädning innan de anlitar oss.

  • Vi påbörjar inte städningen om det finns hantverkare kvar i bostaden. Extra avgift kan då tillkomma för den tid personalen får stå och vänta.
  • Ta bort byggpapper och annat som kan vara i vägen för städpersonalen.
  • Vi tar inte ansvar för fläckar på väggar och tak, dessa dammtorkas enbart.
  • Vi kan tyvärr ej ta ansvar för färgstänk, tejp eller klistermärken p.g.a. skaderisk på ytskikt.
  • Tunga möbler såsom spis, kyl&frys, badkar m.m. behöver dras fram och ställas tillbaka av kund för att vi ska kunna städa bakom och under. Personalen drar ej fram dessa p.g.a. risken för skador på golv
  • Kyl och frys behöver vara tömda och avfrostade för att städning ska kunna ske där.
  • Töm bostaden på möbler och saker. Om det är avtalat att enstaka möbler finns kvar i bostaden städar vi runt dem. Personal flyttar inte på möbler.
  • Vi kan tyvärr ej städa i garderober, badrumsskåp eller dylikt om de inte är tömda.
  • Front till badkar behöver demonteras/monteras av kund. Vi rengör inte jetstrålar i jacuzzi.
  • Vi har ej möjlighet att demontera eller skruva ned något i bostaden, inte heller glaskupor/ lysrör/glödlampor
  • El och belysning ska finnas i bostaden, även tillgång till rinnande vatten behövs.
  • Du behöver vara kontaktbar via telefon på uppdragsdagen (eller se till att vi delgetts vem som ska kontaktas och att den är kontaktbar)
  • *Fönsterputsning ingår förutsatt att fönstren går att rengöras på en fallhöjd om mindre är två (2) meter och/eller där säkerhetsanordning inte krävs (ex. skylift och/eller sele i enlighet med arbetsmiljöverket). Har du avtagbart spröjs på fönster så behöver du demontera de innan städningen utförs.
  • På grund av kyla under vinterhalvåret kan det bli svårt med rengöring av fönstrens utsida, men vi gör alltid vårt yttersta

Avbokning av tjänsten ska ske minst 10 dagar innan avtalat städdatum för att undvika debitering. Fram till och med tredje (3:e) dagen innan avtalat städdatum faktureras 550 kr inkl. moms för avbokad tjänst.

Sker en avbokning efter denna tidpunkt (48 h innan städdatumet och framåt) faktureras det fulla beloppet på avtalat pris oavsett orsak.

Avgiften avser bland annat kostnader för uppbokad personal samt nekande av kunder som önskat samma tid.

Genom att fylla i vårt formulär direkt på hemsidan ser du direkt vad det kostar.

  • Om du som kund vill att vi ska lämna nyckeln till din bostad i postfack, brevlåda eller brevinkast ansvarar vi ej för nyckeln från och med att vi lagt ifrån oss denna på anvisat ställe.
  • Vi ser gärna att du eller någon annan finns på plats och låser upp till personalen.
  • Om nyckel måste hämtas på annan plats än utförandeadress kan extra debitering tillkomma. Kontakta vår kundsupport.

Reklamation ska ske senast 5 dagar efter utförande datum. Vi kommer tillbaka inom max tre arbetsdagar och åtgärdar de problem som kan uppstå.

We Make You Shine AB betalar inte ut någon ersättning om kunden/köparen själv rättar till brister i byggstädningen.

Du kan boka en byggstädning av I-SHINE direkt på vår hemsida. Fyll i dina kontaktuppgifter, adress, antalet kvadratmeter som ska byggstädas samt information om till exempel överlämning av nycklar. 

Uppge vilket datum och vilken tid du önskar byggstädningen. Du får en prisuppgift redan innan du bekräftar bokningen.

  • Betalningstiden ligger på 10 dagar.
  • Fakturaavgift på 25 kronor tillkommer.
  • Det genomförs en standard kreditkontroll vid bokningstillfället vilket kan medföra att en omfrågadkopia skickas till dig.
  • Personuppgifter hanteras i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) som trädde i kraft 25 maj 2018.
  • Vid betalning av fakturan ska avsändaren vara den person som RUT-avdraget ska göras på.

Vi förbehåller oss rätten att avbryta en tjänst om vi bedömer att bostaden är utöver normalt skick. Dock erbjuder vi möjligheten att utföra tjänsten mot extra timdebitering baserat på bostadens befintliga och faktiska skick förutsatt att det inte är av sanitärt skick. Får vi inte tag på dig kan det hända att tjänsten avbryts.

Vi tar ej ansvar för nikotinavlagringar då det räknas som sanering och RUT-avdrag gäller inte då.

I vår byggstädning ingår allt vi behöver för att utföra den med ett professionellt resultat. Vi tar med oss all nödvändig städutrustning samt miljövänliga städprodukter.

Vi har välutbildad personal med lång erfarenhet som städar, vilket garanterar dig ett fläckfritt och fint resultat.

Klimatsmart

Städfirman som är både klimatsmart och effektiv

Om du är nöjd så är vi också nöjda! Våra medarbetare och städare har lång erfarenhet och städar enbart med miljövänliga produkter. Allt för att främja såväl dina medarbetares hälsa som naturen och klimatet vi lever i. De avlägsnar all smuts och allt damm, putsar fönster och rengör verkligen på djupet.