Byggstädning Stockholm

Byggstädning i Stockholm

Har du frågor om vår byggstädning i Stockholm går det bra att kontakta oss på 08-500 220 00 eller info@i-shine.se.

Aktivera JavaScript i din webbläsare för att slutföra detta formulär.

Byggstädning för företag i Stockholm

Anlita Stockholms prisbelönta städfirma med toppbetyg och bra priser för byggstädning för företag i Stockholm. Rekommenderats 4 år i rad av Reco.
Bra resultat och maximal kundnöjdhet!

Kundomdömen

Läs omdömen om vår byggstädning i Stockholm

Läs gärna våra omdömen för av andra nöjda kunder direkt från reco.se.

Om byggstädning

Professionell byggstädning i Stockholm

På byggarbetsplatser och efter renoveringar är lokalerna oftast mycket smutsiga och dammiga. Då byggdamm är hälsofarligt är det viktigt att utföra en byggstädning för att få bort det. Vi erbjuder därför byggstädningar i Stockholm för att göra era lokaler rena och fräscha.

Städa bort allt byggdamm

Om du har lokaler som antingen är nybyggda eller nyrenoverade så rekommenderar vi dig en byggstädning. Vi utför såväl byggstädningar som slutstädningar – allt för att få bort byggdamm och annan smuts från lokalerna. Vi utför byggstädningar i alla sorters lokaler som är mellan 10 000 till 30 000 kvm2. Dessutom städar vi även i bodar. Du väljer själv om du vill att vi utför byggstädningar under arbetets gång eller enbart slutstädar inför besiktningen.

Pålitligt städteam

Vi på I-shine har lång erfarenhet av att erbjuda byggstädning till företag. Vi kommer ta väl hand om dig och dina lokaler. Vi är dessutom anslutna till Byggettan och uppnår därmed kraven för att få utföra byggstädningar.

Upptagningsområde

Vi arbetar i Stockholm och Mälardalen

MÄLARDALEN

Vi har ett brett utbud av städtjänster i hela Mälardalen,
Stockholm och 200 km runt om.

FAQ

Vanliga frågor och svar om byggstädning för företag i Stockholm

Här är vanliga frågor som våra kunder ställer oss om byggstädning innan de anlitar oss.

  • Vi påbörjar inte städningen om det finns hantverkare kvar i bostaden. Extra avgift kan då tillkomma för den tid personalen får stå och vänta.
  • Ta bort byggpapper och annat som kan vara i vägen för städpersonalen.
  • Vi tar inte ansvar för fläckar på väggar och tak, dessa dammtorkas enbart.
  • Vi kan tyvärr ej ta ansvar för färgstänk, tejp eller klistermärken p.g.a. skaderisk på ytskikt.
  • Tunga möbler såsom spis, kyl&frys, badkar m.m. behöver dras fram och ställas tillbaka av kund för att vi ska kunna städa bakom och under. Personalen drar ej fram dessa p.g.a. risken för skador på golv
  • Kyl och frys behöver vara tömda och avfrostade för att städning ska kunna ske där.
  • Töm bostaden på möbler och saker. Om det är avtalat att enstaka möbler finns kvar i bostaden städar vi runt dem. Personal flyttar inte på möbler.
  • Vi kan tyvärr ej städa i garderober, badrumsskåp eller dylikt om de inte är tömda.
  • Front till badkar behöver demonteras/monteras av kund. Vi rengör inte jetstrålar i jacuzzi.
  • Vi har ej möjlighet att demontera eller skruva ned något i bostaden, inte heller glaskupor/ lysrör/glödlampor
  • El och belysning ska finnas i bostaden, även tillgång till rinnande vatten behövs.
  • Du behöver vara kontaktbar via telefon på uppdragsdagen (eller se till att vi delgetts vem som ska kontaktas och att den är kontaktbar)
  • *Fönsterputsning ingår förutsatt att fönstren går att rengöras på en fallhöjd om mindre är två (2) meter och/eller där säkerhetsanordning inte krävs (ex. skylift och/eller sele i enlighet med arbetsmiljöverket). Har du avtagbart spröjs på fönster så behöver du demontera de innan städningen utförs.
  • På grund av kyla under vinterhalvåret kan det bli svårt med rengöring av fönstrens utsida, men vi gör alltid vårt yttersta

Avbokning av tjänsten ska ske minst 10 dagar innan avtalat städdatum för att undvika debitering. Fram till och med tredje (3:e) dagen innan avtalat städdatum faktureras 550 kr inkl. moms för avbokad tjänst.

Sker en avbokning efter denna tidpunkt (48 h innan städdatumet och framåt) faktureras det fulla beloppet på avtalat pris oavsett orsak.

Avgiften avser bland annat kostnader för uppbokad personal samt nekande av kunder som önskat samma tid.

Ja, allt städmaterial ingår.

  • Om du som kund vill att vi ska lämna nyckeln till din bostad i postfack, brevlåda eller brevinkast ansvarar vi ej för nyckeln från och med att vi lagt ifrån oss denna på anvisat ställe.
  • Vi ser gärna att du eller någon annan finns på plats och låser upp till personalen.
  • Om nyckel måste hämtas på annan plats än utförandeadress kan extra debitering tillkomma. Kontakta vår kundsupport.

Om du inte är nöjd med det utförda arbetet så är inte vi heller nöjda. Vänligen säg till direkt eller kontakta oss så att vi kan undersöka städningen. Om du meddelar oss inom 48 timmar efter utfört arbete kommer vi och åtgärdar felet och/eller betalar ut ersättning.

We Make You Shine AB betalar inte ut någon ersättning om kunden/köparen själv rättar till brister i byggstädningen.

Vi har en ansvarsförsäkring vi använder om något skulle råka gå sönder under storstädningen. Om något har gått sönder på grund av vår oaktsamhet betalar vi ut ersättning.

  • Betalningstiden ligger på 10 dagar.
  • Fakturaavgift på 25 kronor tillkommer.
  • Det genomförs en standard kreditkontroll vid bokningstillfället vilket kan medföra att en omfrågadkopia skickas till dig.
  • Personuppgifter hanteras i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) som trädde i kraft 25 maj 2018.
  • Vid betalning av fakturan ska avsändaren vara den person som RUT-avdraget ska göras på.

Vi förbehåller oss rätten att avbryta en tjänst om vi bedömer att bostaden är utöver normalt skick. Dock erbjuder vi möjligheten att utföra tjänsten mot extra timdebitering baserat på bostadens befintliga och faktiska skick förutsatt att det inte är av sanitärt skick. Får vi inte tag på dig kan det hända att tjänsten avbryts.

Vi tar ej ansvar för nikotinavlagringar då det räknas som sanering och RUT-avdrag gäller inte då.

När det är dags för vår bokade byggstädning tar vi med oss all den utrustning och det städmaterial som vi behöver. Du behöver bara ge oss tillgång till vatten och el. När vi har utfört vår byggstädning utför vi gemensamt en besiktningskontroll. På så sätt kan vi säkerställa att arbetet är korrekt utfört och att du som kund är nöjd med städningen.

Klimatsmart

Städfirman som är både klimatsmart och effektiv

Om du är nöjd så är vi också nöjda! Våra medarbetare och städare har lång erfarenhet och städar enbart med miljövänliga produkter. Allt för att främja såväl dina medarbetares hälsa som naturen och klimatet vi lever i. De avlägsnar all smuts och allt damm, putsar fönster och rengör verkligen på djupet.