Läs våra användarvillkor innan du bokar våra tjänster.
INFÖR STÄDNINGEN
– Kyl/frys, spis & badkar, tvättmaskin/torktumlare, allt du vill ha rengjort bakom ska vara framdraget om du önskar rengöring bakom/under.
(Vi gör inte detta då vi inte vill riskera skador på golv, inredning, personal eller liknande.
Vi ansvarar ej för eventuella skador om ni önskar hjälp med flytt.
Är något av ovanstående inte gjort täcker våran garanti ej detta)
– Badkarsfronten monteras bort (om möjligt) så att man kommer åt att rengöra under badkaret.
(Meddela oss om du vill att vi tar bort fronten, dock ansvarar vi ej om fästen eller annat skulle skadas)
– Ugnsluckans glas ska tas bort av dig innan vi kommer om du önskar att vi rengör mellan glasen.
(Garantin täcker ej om detta inte är delat)
-Om glas skall putsas utvändigt vid inglasad balkong måste du ha monterat ned dessa innan städning påbörjas i de fall dessa inte går att vikas in, eller om det gäller bottenvåning och det går att stå utanför.
-Vi tillhandahåller ej några liftar, långa stegar eller förlängningsarmar för t. ex putsning av fönster eller balkong glas
Kom ihåg tid & datum!
Vi väntar max 30 minuter utöver bokad tid om vi inte fått tag i dig, därefter utgår full kostnad.
Får vi tag i dig tillkommer timdebitering utöver fast pris à 350kr / påbörjad timme per person.
Pyrolytisk rengöring i Ugnen:
Om ni har en ugn som har pyrolysemalj måste ni informera om detta vid bokning.
Detta eftersom man ej skall använda vanlig ungsrengöring. Använd rengöring funktionen innan vi kommer.
(Vi ansvarar ej om detta inte informerats av dig som kund)
DETTA GÄLLER VID EN BOKNING
– Vi måste ha el & vatten i bostaden när vi utför din städning, finns inte detta kan vi inte ge garanti på städningen.
(Extra timdebitering kan tillkomma vid eventuell väntetid eller annan lösning)
– Frys skall vara avfrostat vid tillträdet av städning om du inte beställt avfrostning som tillval.
(Garantin gäller ej om frysen inte är avfrostad och du inte beställt avfrostning.
Vid tillval av avfrostning skall det finnas ett läckageskydd samt en fungerande avfrostningstapp för att vi ska ansvara för eventuella skador som vattenläckage eller liknande.)
– Avfrostning sker under den tid vi arbetar med övriga bosten. Skulle frysen vara så isig att vi blir klara med övriga bostaden innan frysen är fullständigt avfrostad, stannar vi EJ kvar och väntar på detta.
(Avfrostning debiteras även i detta fall)
Vi kan stanna kvar mot extra timdebitering efter överenskommelse.
– Allt ska finnas tillgängligt, fönster ska gå att öppna normalt och ingenting ska behöva modifieras, monteras ner eller liknande.
– Slutna element ska vara isärmonterade innan vi kommer om ni vill ha rengjort emellan.
– Påpeka för oss om lokalvårdaren behöver veta om något är trasigt, ömtåligt eller behöver veta något annat särskilt om bostaden för att kunna utföra sitt jobb ordentligt.
Skulle något i bostaden vara så pass känsligt att det inte går att rengöras på ett normalt sätt, måste du meddela oss om att inte röra detta.
Skulle vi inte bli meddelade om detta är detta inget vi står för.
-Vi flyttar/lyfter inte på möbler för att städa bakom eller under dem. Vi tar inte ansvar för, eller slänger kvarlämnade saker i bostaden.
– Observera att vi inte tvättar väggar och tak! Vi dammtorkar väggar enligt de generella moment som ingår i flyttstädningen. Det betyder att vi inte har möjlighet att ta bort fläckar eller märken som inte går bort med en dammtrasa.! I vissa fall kan vi göra det mot extra debitering på 250kr/timme/person, Vår städgaranti gäller inte i detta fall och ansvaret för det här tillvalet ligger på kunden.
-Om det finns möbler eller föremål kvar i bostaden så rengör vi inte eller flyttar/lyfter dessa utan städar där vi kommer åt enligt ordinarie momentlista.
– Vi kan ha svårt att svara på exakt tid under dagen som städningen beräknas bli färdig. Vi räknar alltid med att få en heldag på oss (08:00-23:59) om inget annat är överenskommet.
REKLAMATION
– OBS! Vi betalar inte ut någon ekonomisk ersättning i något sammanhang (t ex om du/köparen eller någon annan självmant åtgärdar en eventuell brist i städningen.)
– Om vi mot all förmodan skulle missat något kontaktar ni oss skriftligen och bifogar bilder så kommer vi tillbaka kostnadsfritt och rättar till detta.
Vi måste då självklart få tillgång till bostaden för att kunna åtgärda bristen.
Bilder behövs för att se att bristen verkligen är något som beror på oss.
Skulle vi komma tillbaka till en brist som inte beror på oss, kommer du bli debiterad 250kr/timme/person för denna tid (även restid debiteras).
En eventuell brist ska reklameras via mail senast 10 dagar från städdagen.
Observera att vi ej ger någon ekonomisk kompensation om ni åtgärdar eventuell brist självmant då vi måste få chans att åtgärda detta enligt våran städgaranti.
– Vi återkommer 1 gång för att åtgärda en reklamation, därför rekommenderar vi att du eller någon är på plats och besiktar bostaden så att du verkligen blir nöjd.
– Garantin täcker ej fönsterputs då temperaturen är -5 grader C eller kallare.
Självklart gör vi alltid vårt bästa.
– Garantin täcker ej heller de ytor som inte kan rengöras med Cif som innehåller ett sandliknande slipmedel eller i de fall smuts är så pass ingrott att inte ens detta hjälper.
BOSTADENS SKICK
Vi förbehåller oss rätten att avsäga oss en städning om vi anser att bostaden är onormalt nedsmutsad, finns byggdamm, ingrodd smuts, fett eller att bostaden har extremt mycket hår från pälsdjur.
Dock ger vi dig möjlighet till timdebitering á 250kr/timme efter rut avdrag per person utöver fast pris alternativt ett nytt fast pris baserad på lägenhetens befintliga skick.
Skulle bostaden vara i så dåligt skick att vi avsäger oss en städning debiterar vi endast resa + 1 timme / person.
Hur fungerar detta?
På morgonen gör vi alltid en bedömning av bostaden.
Skulle något vara väldigt ingrott eller i onormalt skick kommer vi ta bilder på detta och sedan kontakta dig för att tala om vad vi anser inte är normalt.
Därefter kommer du att få ett uppskattat tidstillägg med debitering enligt ovan.
Skulle du inte acceptera extra kostnaden eller att vi inte får tag på dig räknar vi på att städningen tar 1 timme / 10kvm och du förlorar din rätt till garanti på arbetet.
Viktigt att förstå är att detta är inget vi gör för att försöka sälja på extratimmar eller liknande, utan det handlar om att vi måste debitera för den tid vi faktiskt arbetar.
FAKTURERING
Faktura skickas normalt ett par dagar efter att städningen blivit utförd. Du har då 10 dagar på dig att betala in fakturan. Vi använder oss av factoringbolaget Fortnox så det är de som är betalningsmottagaren av faktura. Om du inte mottagit den 5-6 dagar efter utförd städning, kontakta kundsupport på tel 076 268 5808 eller info@i-shine.se så skickar vi ut en fakturakopia.
INFÖR STÄDNINGEN
Kyl/frys, spis & badkar, tvättmaskin/torktumlare, allt du vill ha rengjort bakom ska vara framdraget om du önskar rengöring bakom/under.
(Vi gör inte detta då vi inte vill riskera skador på golv, inredning, personal eller liknande)
Badkarsfronten monteras bort (om möjligt) så att man kommer åt att rengöra under badkaret.
(Meddela oss om du vill att vi tar bort fronten, dock ansvarar vi ej om fästen eller annat skulle skadas)
Ugnsluckans glas ska tas bort av dig innan vi kommer om du önskar att vi rengör mellan glasen.
(Garantin täcker ej om detta inte är delat)
Vi torkar/dammar av garderober, alla skåp och lådor utvändigt samt invändigt om det är tomt.
Vi ber dig att plocka undan lösa föremål. Här inkluderas till exempel leksaker, kläder och småplock. Plocka även undan allt som kan vara i vägen för vår fönsterputsning. Ta ned gardiner, blommor och blomkrukor som står i vägen.
REKLAMATION
OBS! Vi betalar inte ut någon ekonomisk ersättning i något sammanhang (t ex om du eller någon annan självmant åtgärdar en eventuell brist i städningen)
Om vi mot all förmodan skulle missat något kontaktar ni oss skriftligen och bifogar bilder så kommer vi tillbaka kostnadsfritt och rättar till detta. Bilder behövs för att se att bristen verkligen är något som beror på oss.
En eventuell brist ska reklameras via mail senast 24 timmar från städdagen. Observera att vi ej ger någon ekonomisk kompensation om ni åtgärdar eventuell brist självmant då vi måste få chans att åtgärda detta enligt våran städgaranti.
Garantin täcker ej fönsterputs då temperaturen är -5 grader C eller kallare. Självklart gör vi alltid vårt bästa.
FAKTURERING
Faktura skickas normalt ett par dagar efter att städningen blivit utförd. Du har då 10 dagar på dig att betala in fakturan. Vi använder oss av factoringbolaget Fortnox så det är de som är betalningsmottagaren av faktura. Om du inte mottagit den 5-6 dagar efter utförd städning, kontakta kundsupport på tel 076 268 5808 eller info@i-shine.se så skickar vi ut en fakturakopia.
INFÖR UPPDRAGET
Plocka gärna undan föremål runt fönstret när fönsterputsaren kommer så att vi enkelt kan komma åt fönstret. Det kan också innebära att större möbler t.ex. soffa, måste flyttas eller skyddas med plast eller tidningar. Gardiner, blommor och blomkrukor som är i vägen är bra att ta ner samt om du har möjlighet att flytta större möbler en bit från fönstren. Eventuell stege eller pall kan också behöva finnas på plats.
BRA ATT VETA
Sprickor och andra defekter hos dina fönster måste meddelas oss. Om Era fönster är i mycket dåligt skick eller glaset har sprickor tar vi inte ansvar för skador som kan komma om man öppnar och putsar dem. I de fall som ni inte meddelat en defekt och kan fönsterputsaren välja att inte putsa fönstren. Risken för att putsa defekta fönster åligger beställaren.
Vi utför fönsterputs i alla väder med undantag för om temperaturen går ner till – 5 grader eller om det regnar och dina fönster öppnas utåt. Om det är mycket kallt fryser vattnet och då blir resultatet lidande. Blåst är ett annat problem vid fönsterputsning. Det kan ge skador på person och fastighet. I detta fall bokar vi om tiden utan kostnad.
REKLAMATION
OBS! Vi betalar inte ut någon ekonomisk ersättning i något sammanhang (t ex om du eller någon annan självmant åtgärdar en eventuell brist i fönsterputsning)
Om vi mot all förmodan skulle missat något kontaktar ni oss skriftligen och bifogar bilder så kommer vi tillbaka kostnadsfritt och rättar till detta. Bilder behövs för att se att bristen verkligen är något som beror på oss.
En eventuell brist ska reklameras via mail senast 24 timmar från puts dagen. Observera att vi ej ger någon ekonomisk kompensation om ni åtgärdar eventuell brist självmant då vi måste få chans att åtgärda detta enligt våran städgaranti.
Garantin täcker ej fönsterputs då temperaturen är -5 grader C eller kallare. Självklart gör vi alltid vårt bästa.
FAKTURERING
Faktura skickas normalt ett par dagar efter att städningen blivit utförd. Du har då 10 dagar på dig att betala in fakturan. Vi använder oss av factoringbolaget Fortnox så det är de som är betalningsmottagaren av faktura. Om du inte mottagit den 5-6 dagar efter utförd städning, kontakta kundsupport på tel 076 268 5808 eller info@i-shine.se så skickar vi ut en fakturakopia.
We make you shine AB
Meny
Sidor
Städning och städhjälp med toppbetyg!